شرایط و قوانین

قوانین و مقررات فروشگاه اینترنتی زُحل مارکت

 

* فروشگاه اینترنتی زُحل مارکت همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را می‏‌نماید *

 

* توجه: ارسال سفارش، پیگیری، پاسخگویی، پیشنهاد، انتقاد و پشتیبانی همگی فقط از طریق پنل کاربری صورت می گیرد و کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی کاربران عزیز خواهند بود.

 

قوانین عمومی:

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های سایت منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و قانون تجارت الکترونیک است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است.

 

شرایط و قوانین استفاده از خدمات فروشگاه اینترنتی زُحل مارکت:

 

کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات فروشگاه به دقت ملاحظه فرمایید:

ورود کاربران به وب‏‌سایت فروشگاه اینترنتی زُحل مارکت و ثبت سفارش در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین فروشگاه از سوی کاربر است.

 

سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی:

فروشگاه اینترنتی زُحل مارکت به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.فروشگاه اینترنتی زُحل مارکت متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد.

 

نحوه پرداخت وجه:

 

 پرداخت آنلاین: به کمک درگاه های امن پرداخت الکترونیکی با استفاده از کلیه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب صورت می پذیرد.

 

پیگیری سفارشات:

 

بعد از انجام تمامی مراحل سفارش و پرداخت اینترنتی هزینه سفارش کالا به طرق زیر پیگیری فرمایید:

 

برای سفارش هایی که با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ارسال می گردد حداکثر تا ۴٨ ساعت کاری بعد از ارسال، کد رهگیری پستی سفارش خریدار در سیستم وارد می گردد که خریدار می تواند با مراجعه به سوابق سفارش در محیط کاربری خود، نسبت به مشاهده آن و پیگیری در وب سایت شرکت پست اقدام نماید.

 

توجه: کد رهگیری ارائه شده توسط سیستم فروشگاه با کد رهگیری پستی متفاوت است.

 

زمان ثبت سفارش و ارسال سفارش:

روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند.

فروشگاه اینترنتی زُحل مارکت به مشتریان خود در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت در روز امکان ثبت سفارش می‌‏دهد ولیکن در روزهای کاری ، امکان پاسخگویی و پیگیری ارسال سفارشات خود از طریق مراجعه به پنل کاربری می باشد. 

 

عضویت و نظردهی در سایت

۱- کلیه مطالب باید با قوانین جمهوری اسلامی ایران مطابقت داشته باشد.

۲از ارسال نظرات غیر مجاز و غیر اخلاقی پرهیز کنید در غیر این صورت نظر شما حذف خواهد شد.

۳هیچ گونه مسئولیتی از نظراتی که توسط شما ارسال می شود به عهده این سایت نبوده و مسئولیت آن به عهده نویسنده نظر است.

 

خرید از فروشگاه و نکات مهم در مورد پیش خریدها

****لطفا با نهایت دقت خوانده شود****

 

1- برای خرید کالا وارد کردن فیلدهای ستاره دار و به خصوص تلفن تماس ضروری می باشد.

2- زمان تامین کالاهای پیش خرید و ارسال از نمایندگی دبی تا دفتر ایران بین 20 تا 30 روز کاری می باشد.

3-کالاهای پیش خرید به دلیل جلوگیری از ضرر و زیان نرخ ارز به دو طرف خریدار و فروشنده به هیچ عنوان قابل کنسل کردن و یا تغییر(در ظرفیت یا رنگ) نمیباشد چراکه سفارشات پیش خرید بلافاصله دریافت و به نرخ همان لحظه حواله زده میشود و در وضعیت ارسال از انبار دبی قرار میگیرد پس لطفا قبل از خرید نهایت دقت را لحاظ نموده و تصمیم خود را قطعی کنید.

2.1- در مواردی خاص ممکن است بدی وضعیت آب و هوا تاخیر در زمان رسیدن کالا ایجاد نماید؛ که در این صورت همکاران ما وضعیت را به اطلاع شما خواند رساند.

2.2-  زمان ارسال از دفتر ایران تا آدرس خریدار بین 2 تا 5 روز کاری می باشد.(زمان ارسال به عملکرد شرکت پست بستگی دارد.)

3- در صورت موجود نبودن سفارش ، مشتری حق دارد سفارش را فسخ کند، ضمنا زمان بازگشت وجه در این مورد تا 3 روز کاری می باشد.

 

شرایط و قوانین ضمانت و برگشت کالا:(هرگونه ثبت سفارش کالا به منظور قبول شرایط و قوانین از سمت خریدار میباشد)


**از زمان دریافت کالا 72
 ساعت فرصت بررسی اصالت کالا به خریدار داده شده و در صورت گذشت این مدت هیچ مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.

** کالاهای بدون گارانتی شرکتی که پلمپ ارسال میشوند در صورت اعلام خرابی(مشکلات سخت افزاری که شامل قطعات داخلی میشود و نرم افزاری) که فروشگاه تشخیص دهد مشکل از سمت دستگاه بوده، در مهلت تست خریدار موظف است کالا را فورا برای فروشگاه زحل مارکت ارسال نموده (با هماهنگی قبلی) تا متخصصین ما ضمن بررسی ۴۸ تا ۷۲ ساعته نتیجه را اعلام و در صورت تایید مشکل اعلامی، با تعویض کالا،تعمیر و یا پرداخت خسارت موافقت نمایند.در صورت عدم وجود مشکل پس از دریافت هزینه تست از خریدار، کالا عودت داده خواهد شد.

**با توجه به ارسال پستی مرسولات و با توجه به بررسی کالاهای بدون گارانتی شرکتی توسط کارشناسان قبل از ارسال و اطمینان از صحت سلامت فیزیکی بدیهی است مشکلاتی از قبیل ضربه و... در مرسولات ارسالی توسط شرکت حمل کننده ایجاد شود که بهتر است خریدار قبل از تحویل از پست بسته توسط گیرنده بررسی گردد و در صورت وجود هرگونه مشکل ضرب دیدگی و... از طریق پست اقدام به  دریافت خسارت نماید  بدیهی است مشکلاتی که شامل سلامت فیزیکی کالا میباشد، خارج از مسئولیت فروشگاه میباشد و قابلیت مرجوع و بازگشت کالا وجود ندارد و خریدار هنگام خرید با پذیرفتن تمام شرایط اقدام به ثبت سفارش خواهد کرد.

**بدیهی است مشکلات بسیار جزئی که توسط کارشناسان تشخیص داده شود از جمله مشکل نرم افزاری حاصل از نصب رام و مشکلات جزئی قطعات از جمله شل بودن دکمه های فیزیکی که مشکلات بسیار جزئی است و مشکلی در کالا ایجاد نمیکند و مشکلات مشابه غیره و سلیقه ای شامل بازگشت کالا نمیباشد.

**لازم به توجه است که ایرادهای اعلام شده توسط مشتری، توسط کارشناسان خدمات پس از فروش زحل مارکت کنترل و بررسی می‏‌شود. همچنین، ضمانت فروشگاه شامل، اشکال‏‌های فنی (ضربه ،آسیب و ....) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‌‏شود.

**آسیب‏‌های فیزیکی ناشی از حمل و نقل شامل استفاده ازضمانت فروشگاه نمی‏‌شود.

**آسیب‏‌های فیزیکی ناشی از استفاده نادرست کاربر شامل استفاده ازضمانت فروشگاه نمی‏‌شود.

**کالاهایی که دارای ارزش بالایی بوده و با هماهنگی با خریدار تست سلامت فیزیکی دستگاه اعم از بدنه و... و تست سلامت سخت افزاری و نرم افزاری بر روی دستگاه ایجاد میشود شامل برگشت کالا نمیشود و چنانچه مشکلی از هر لحاظ از سمت مشتری اعلام گردد با توجه به ابهام در مشکل ایجاد شده توسط خود خریدار و یا شرکت حمل کننده مسئولیت تماما بر عهده خریدار میباشد

**کالاهای دارای گارانتی شرکتی شامل ضمانت و مهلت تست فروشگاه نمیباشد و خریدار در صورت مواجهه با هر گونه مشکل باید از طریق شرکت وارد کننده و گارانتی کننده اقدام نماید.

**در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیه خود توسط زحل مارکت دریافت نشود، امکان سرویس دهی وجود ندارد و کالا خارج از شرایط ضمانت محسوب می شود.

**خریدارانی که کالا را به صورت پیش فروش (سفارش از چین یا دبی) خریداری می نمایند توجه داشته باشند به دلیل نوسانات نرخ دلار تایید سفارش شما ۲۴ ساعت پس از ثبت سفارش می باشد و همچنین امکان تاخیر در تحویل کالا به دلیل انجام پروسه تشریفات گمرکی و حمل و نقل وجود دارد.

** سفارشات خریداری شده از سایت های خارجی شامل ضمانت ،مهلت تست و یا برگشت کالا نمیباشند چرا که قابلیت مرجوع کردن به کشور مورد نظر و سایت خریداری شده وجود ندارد و صرفا فروشگاه فقط نقش خرید کردن،دریافت و ارسال به خریدار را ایفا میکند.

**هر گونه سهل انگاری از جانب خریدار اعم از آدرس پستی و اطلاعات شخصی نادرست و یا اشتباهاتی نظیر انتخاب نادرست رنگ و سایر مشخصات محصول مورد نظر برعهده خریدار می باشد و قابل تعویض نمی باشد.

**کالاها از طریق شرکت ارسال کننده (پست.تیپاکس،....) بیمه شده و در بسته های پستی مخصوص ارسال خواهند شد و عواقب هر گونه سهل انگاری در ارسال و تحویل کالا به عهده شرکت ارسال کننده خواهد بود.

**در صورتی که بسته خریداری شده نهایتا تا 2 هفته از طریق پست به مشتری تحویل نشود باید پیگیری های لازم از 2سمت فرستنده و گیرنده از قسمت بازرسی پست مرکزی شهرهای مورد نظر انجام و فرم های مربوط به شکایت و دریافت غرامت توسط هردو طرف تکمیل شود و فرایند بررسی توسط بازرسی اداره پست انجام و نتیجه پس از مدتی اعلام خواهد شد و در صورت مفقودی خریدار باید تا زمانی که غرامت از سمت اداره پست پرداخت میگردد صبر نماید و فروشگاه مسئولیتی در این زمینه عهده دار نمیباشد.

**ارسال سفارشات تلویزیون یا مانیتور با توجه به حساس بودن حمل و بیمه بودن کالا لطفا قبل از تحویل کالا حتما از سالم بودن پنل دستگاه مطمئن شوید در غیر اینصورت درصورت آسیب دیدن دستگاه مسئولیتی به عهده فروشگاه نخواهد بود.

**خریداران تلویزیون و مانیتور توجه داشته باشند طبق استاندارد جهانی هیچ شرکتی کمتر از ۳ پیکسل سوخته در یک صفحه را جزء گارانتی تعویض نمی داند.

 سفارشات تحویل فوری شما حداکثر تا یک روز کاری بعد از ثبت سفارش در لیست ارسال قرار می‌گیرد(در صورتی که تعداد سفارشات بالا باشد ممکن است سفارش شما به یک روز تاخیر ارسال شود). 

 

بیمه محصولات :

مرسولات پستی زحل مارکت بیمه میباشند، لطفا قبل از دریافت بسته نسبت به کنترل موجودی تمام اقلام سفارش (عدم کسری اقلام کالا) و سلامت فیزیکی آنها ( عدم ضربه خوردگی یا شکستگی صرفا ظاهری ) در بسته اطمینان حاصل فرمایید و در صورت کسری اقلام یا آسیب خوردگی مشهود از دریافت بسته و امضا رسید خودداری فرمایید،دریافت بسته به منزله تایید شما میباشد.

 

 ضوابط انصراف از خرید :

مهلت انصراف از خرید کالاها فقط تا قبل از ارسال و تحویل سفارش از فروشگاه به شرکت حمل کننده (پست،تیپاکس و....) میباشد.

انصراف از خرید کالا برای مشتریان و مصرف کننده نهایی است و شامل فروش تجاری و همچنین فروش به همکاران نمی باشد.

ضمانت سلامت سخت افزاری :

در مورد گوشیهای موبایل مهلت تست سلامت ظاهری و فیزیکی فقط همان روز دریافت کالا و مواردی از جمله ،آنتن دهی و شناخت شبکه، سلامت ال سی دی و تاچ، پذیرش سیمکارت، سلامت در برقراری ارتباط، اینترنت گوشی و شارژ پذیری گوشی حداکثر 48 ساعت از زمان دریافت کالا توسط خریدار میباشد و لازم است در این بازه زمانی از برداشتن تمامی برچسبهای کالا (مثل برچسب روی ال سی دی یا پشت گوشیهای همراه و ...) و همچنین نصب گلس روی گوشی خودداری گردد، در غیر اینصورت کالا از شمول مهلت تست سلامت خارج میگردد. بعبارت دیگر برداشتن هر کدام از برچسبهای کالا و یا نصب گلس روی گوشیهای موبایل قبل از پایان 48 ساعت مهلت تست به معنای پذیرش سلامت کامل موارد مذکور در مهلت تست 48 ساعته از سوی خریدار و پایان مهلت مذکور میباشد. موارد فنی دیگر همچنان شامل 72 ساعت مهلت تست میباشند.

این ضمانت شامل مشکلات سخت افزاری دستگاه بوده و شامل اشکالات فنی و ظاهری مانند شکستن، آب خوردگی، خط و خش، ضربه دیدگی، استفاده و بکارگیری غیر معمول از کالا و کلیه مواردیکه در نتیجه استفاده نادرست از کالا توسط خریدار ایجاد شود، نمیگردد.

در طی مدت زمان تست سلامت سخت افزاری، خریدار در صورت مشاهده مشکل ابتدا مراتب را با بخش فنی زحل مارکت مطرح و پس از اخذ راهنمایی و دریافت تاییدیه استرداد ، کالای خریداری شده را همراه با کارتن یا جعبه اصلی و کلیه قطعات، تجهیزات و محتویات به همراه فاکتور فروش مندرج در سایت از طریق پست پیشتاز به آدرس اعلام شده توسط بخش فنی ارسال می دارد. لازم بذکر است که هر گونه برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری بر روی جعبه اصلی کالا و یا مخدوش کردن آن امکان استفاده از ضمانت سلامت سخت افزاری را سلب خواهد نمود. لازم است که کالای مرجوعی به گونه ای بسته بندی ثانویه و ارسال گردد که در طی حمل به کالا و بسته بندی اصلی آن هیچ گونه آسیبی وارد نگردد.

مسائلی از قبیل کیفیت ساخت سازنده، عدم پشتیبانی صحیح زبان، آپدیت،نرم افزار و ..... جزء مشکلات سخت افزاری محسوب نمیگردد.

72 ساعت مهلت تست سلامت (سخت افزاری) شامل کالاهای گارانتی دار نمیباشد. در مورد این کالاها اقدامات مربوطه باید از طریق شرکت گارانتی کننده صورت گرفته و زحل مارکت در این روند نقشی ندارد.

روند بررسی فنی کالاهای مسترد شده (فقط در مورد کالاهای دارای مهلت تست) :

پس از دریافت کالا، بخش فنی کالای استردادی را با شرایط و ضوابط اعلامی تطبیق داده و چنانچه واجد شرایط عودت تشخیص داده شود و در صورت تایید وجود مشکل و عدم امکان رفع آن، نسبت به تعویض کالا و یا در صورت عدم موجودی نسبت به استرداد وجه اقدام می گردد. بدیهی است در مورد مشکلات سخت افزاری عودت کالا یا وجه در صورتی است که امکان رفع مشکل وجود نداشته باشد.

ملاک عمل زحل مارکت در پذیرش و یا عدم پذیرش ایرادات فنی کالاهایی که دارای مهلت تست زحل مارکت هستند، فقط نظر کارشناسی بخش فنی زحل مارکت میباشد و در صورت تایید بخش فنی مبنی بر وجود نقص یا ایراد فنی در کالا، آن کالا مشمول ضمانت مربوطه خواهد بود و در صورت عدم تایید نقص یا ایراد فنی، کالای مربوطه مجدداً جهت خریدار ارسال خواهد شد.

تبصره : قابل ذکر است محصولاتی که با گارانتی رسمی عرضه می‌شود شامل هفت روز مهلت تست و استرداد نمی‌گردد.